torstai 9. helmikuuta 2012

ROSIE

Uploaded from the Photobucket iPhone App

Uploaded from the Photobucket iPhone App

Piirtäminen ja maalaaminen on ollut mulle jo jonkin aikaa todella hankalaa. Joko kuvasta tuli mun mielestä teknisesti huono tai sitten ei vaan ollut yhtään mun näköinen. Meillä on kuviskoulussa tällä kaudella aiheena kasvomaalaus, vartalon koristelu, tatuoinnit, korut, vaatetus... Ja minä keksin työn aiheeksi omakuvan, jossa olisinkin hieman joku muu. Millainen olisin eri ympäristössä, eri aikakaudella? Yritin vääntää kaikennäköistä rokokooviritystä, koska se vetosi muhun. En vain löytänyt mitään oikeaa tapaa tehdä asioita, eikä koko homma lopulta kiinnostanut. Mulla oli kuvikseen palatessa kaksi pohjaa, jotka ei ollut yhtään mun mieleen. Olin yrittänyt tehdä edelliskerralla Frida Kahlo-tyyppistä hommaa. Muutaman viikon taukoa pitäessäni, nousi mieleeni idea, joka jäi kaihertamaan oikein urakalla. Mun oli tehtävä oma versio Rosie the Riveteristä. Kun olin saanut tuon työn "luonnosteltua", tajusin että toisestakin olisi tehtävä jotakin propagandajulisteeseen pohjautuvaa. Työ sujui, olin oikeasti innoissani ja tiesin mitä olin tekemässä. Siitä tuli jotain minun näköistäni.

Drawing and painting has been difficult for me for a while. I felt like every picture was ugly or created the wrong way. So it became completely uninteresting for some time which caused me anxiety. But then I took a 3-week-break. And I got a very persistent idea. I needed to create my own version of Rosie the Riveter. When I was sketching my work, I realized the other picture needed to be something based on a propaganda poster too. And I finally knew what I was doing. I knew what the picture should look like. And I'm actually happy with them both.

2 kommenttia: